torsdag 26 juli 2007

Välbetalda TV-profiler gynnar TV-tittaren

SvD rapporterar att Oprah Winfrey är USA:s (och därmed troligen världens) bäst betalda TV-profil. Hon erhåller enligt uppgift en årslön på 1.7 miljarder kr från sin pratshow i TV, "The Oprah Winfrey show".

Som jag ser saken är detta helt i sin ordning. Visserligen följer jag inte hennes pratshow, men jag är väl medveten om att många andra gör det och tycker att den är ett mycket bra TV-program. Jag ser gärna att de personer som leder mina favoritprogram tjänar en väldig massa pengar på det, för att om de gör de är det mer troligt att de kommer att fortsätta att ge guldkant på min tillvaro istället för att ägna sin tid åt andra, mindre uppskattade sysslor.

1 kommentar:

Anonym sa...

du har helt rätt. därför ser ingen på svt:s program.